Aangekomen in homer - Reisverslag uit Rhoon, Nederland van yvon en gerben vogelsang - WaarBenJij.nu Aangekomen in homer - Reisverslag uit Rhoon, Nederland van yvon en gerben vogelsang - WaarBenJij.nu

Aangekomen in homer

Blijf op de hoogte en volg yvon en gerben

17 Juni 2014 | Nederland, Rhoon

Daar zijn we weer. We waren gebleven in tok, vanwaar we naar valdez zijn gereden. Onderweg hele mooie natuur en nog een muskus ox farm bezocht . In valdez aangekomen hebben we gelijk een boottocht besproken met de lulubelle . Had hier goede recensies over gelezen. Diezelfde avond nog gaan posten voor beren bij de zalmafslag maar helaas weer niks. De volgende ochtend hoefden we ons niet te haasten , omdat de boot pas om 1045 uur vertrok. We waren nog maar net onderweg en Jahoor daar lagen de zeeotters. Die zijn zo leuk, liggen lekker op hun rug in het water alles te bespioneren. Echt super. Weer verder gevaren kwamen we 2 humback Whales tegen en ja hoor deze sprongen echt uit het water. Hebben we nog nooit live gezien echt heel bijzonder. Een van de 2 was zelfs zo nieuwsgierig dat hij onder de boot door zwom en vlak voor boven kwam en je zijn neusgaten zo goed zag , echt gaaf. Als dat nog niet alles was kwamen we er even later nog 6 tegen . Echt een record. Weer verder gevaren kwamen we een hele kolonie zeeleeuwen tegen, wel honderden en natuurlijk weer zeearenden. Zou het bijna vergeten maar de orca's waren ons ook goed gezind, waren er 10 a 15 en gingen echt spelen voor de boot, geweldig. Maar dan eindelijk op naar de columbia glacier . Ook dit was een hele ervaring, we waande ons in Antarctica , moesten eerst tussen alle ijsschotsen en ijsbergen door voordat we bij de gletsjer waren . Echt een sensatie, aangekomen bij de gletsjer ben je echt heel klein. Elke keer hoop herrie en viel er weer een ijsschots in de zee. Echt heel mooi, onderweg naar valdez hebben we ook nog een gletsjer bezocht maar niet zo spectaculair als deze. Zo na alles gezien te hebben gingen we weer terug en stonden om 7.15 pm weer op de kade. Was echt top. Zondag en maandag naar homer gereden de afstanden zijn niet zo groot maar je doet er lang over.vandaag voor het eerst een mousse gezien, natuurlijk gestopt. In homer aangekomen zagen we een nest met zeearenden en jawel weer een mousse. Morgen hopen we mee te gaan naar de grizzly's. Het weer is op dit moment niet goed dus vingers crossed. Jullie gaan het horen.

• 17 Juni 2014 - 07:16

Rarda:

Echt leuk dat jullie al weer zoveel beesten gezien hebben! De zalmen gaan vast ook lukken. Ik had je een sms gestuurd, maar ik denk dat jullie geen of slecht bereik hebben. Veel plezier weer dikke x

• 17 Juni 2014 - 10:56

Marcel:

Super zeg wat gaaf allrmaal. Lijkt wel een avonturen film. Op naar het volgende avontuur we zijn benoeuwd . Heel veel plezier en geniet ervan en als je de grizzlybeer ziet even planken op hem en een selfie maken :-)

• 18 Juni 2014 - 00:17

Jacinta:

Wat een belevenissen. Zo te horen moeten wij daar ook maar eens gaan kijken. Top, nog heel veel plezier.