Eindelijk op weg naar de beren - Reisverslag uit Rhoon, Nederland van yvon en gerben vogelsang - WaarBenJij.nu Eindelijk op weg naar de beren - Reisverslag uit Rhoon, Nederland van yvon en gerben vogelsang - WaarBenJij.nu

Eindelijk op weg naar de beren

Blijf op de hoogte en volg yvon en gerben

19 Juni 2014 | Nederland, Rhoon

Het was vanochtend weer spannend of het door zou gaan. We moesten om 815 uur bij de office melden en dan zouden we horen of het doorging. Maar helaas we moesten wachten tot 1000 uur om te kijken of de wind af ging nemen. Dus dan maar even naar Starbucks . Nog praatje gemaakt met mensen die we in valdez ook hadden gezien en toen weer op naar de office om te kijken of we gingen vliegen. Nog even geduld en na 10 minuten kwam het geweldige nieuws dat we gingen. Er zouden nog 2 mensen meegaan en die zouden binnen 10 minuten aanwezig zijn. En eindelijk om 1050 uur vertrokken we met een bushvliegtuig naar katmai. Na ongeveer 1 uur 10 gevlogen te hebben maakten we een landing op smal strand, was best gaaf. Ter plekke moesten we echt achter elkaar lopen voor de beren dat ze zien dat het een groot front is, maar ja hoe groot is een front van 5 man. Moet zeggen zo door de Bush wandelen was best spannend, maar onze gids was heel relaxed dus dan gaat het vanzelf beter. En ja hoor als eerste kwam reintje om de hoek, echt een mooie zilvervos. En in de verte zagen we een grizzly lekker grazen. Maar tijdens de vlucht met het vliegtuig hadden we een grizzly met 2 cubs gezien dus daar gingen we als eerste kijken. Moet zeggen dat dit een ervaring is om nooit te vergeten op een afstand van minder dan 15 meter. De kleintjes gingen drinken bij moeder en spelen echt zo gaaaaaaaffffff. De beer kwam best dicht bij maar ze was zo relaxed en die kleintjes helemaal top. Een ervaring om nooit te vergeten. En die mensen waar we mee waren rar was een gepensioneerde chirurg uit new york en als we naar new york gaan mogen we bij hem slapen!!! Ik ga nog wat foto's proberen te sturen maar soms lukt dat niet. Groeten allemaal. Ps we hebben geen service met telefoon hier dus als je wat kwijt wilt moet het via waarbenjijnu of messenger. Dit geldt natuurlijk alleen als we internet hebben. Morgen trekken we weer verder. O ja Marcel we hebben heerlijk vis gegeten vanavond van de BBQ , eigen gevangen halibut.

• 19 Juni 2014 - 08:18

Yvonne:

Wat een geweldige reis maken jullie! Zoals je het beschrijft zie ik het helemaal voor me! Echt mooi!

• 19 Juni 2014 - 11:03

Syl En Erik:

WAUW!!!!!!!

liefs van ons samen

• 19 Juni 2014 - 11:21

Marcel:

Super gaaf Geb en Yvon wat een avontuur. En zo dichtbij krijg er bijna kippevel van. Je hebt die kleien cups toch welmdaar gelaten he niet stiekem meenemen haha. Dan smaakt zon visje toch lekkerder als ie zelf gevangen is. De selfie dat je plankt opnde grizzlybeer zie ik wel als je thuis bent. We zijn benieuwd wat jullie noh meer gaan beleven geniet er nog van. Jullie zijn net Peter Pan en Wendy op naat het volgende avontuur :-D

• 19 Juni 2014 - 11:40

Paula:

Hoi Geb en Yvonne,

wat gaaf om mee te maken ik kan me voorstellen dat jullie helemaal door het dak gingen, leuk zeg.
    doe voorzichtig en nog heel veel kijkplezier, lekker genieten liefs xxx Rob en Paula

• 19 Juni 2014 - 13:53

Anneke Van Gangelen:

geweldig yvonne !!! wat een belevenis, zal vast nog van alles bij komen!!!! geniet er heerlijk van!!! wij vertrekken morgen richting kreta !! ben er aan toe !! gister nog een afspraak bij de kno gehad!! maar alles komt gelukkig goed en ik mag vliegen !!!! ik ga je vanuit kreta in de gaten houden!!! groetjes aan gerben !!!!! xxxx groetjes

• 19 Juni 2014 - 17:28

Heleen Tactor:

Wat een mega geweldige ervaring weer! Lijkt me met zo'n vliegtuig ook best heftig..
    Zo te lezen genieten jullie enorm. Fijn hoor! Veel plezier verder. Liefs xxx ook groetjesaan Geb

• 20 Juni 2014 - 09:59

Bianca:

Hè hè eindelijk beren, helemaal te gek. Leuke foto van dat zogen. Nou geen beren op de weg zien en overal goed van genieten.!!!! Ha ha xxxx Gr. Peter en Bianca.

• 21 Juni 2014 - 13:16

Renske:

Wij willen ook!!!!
    Prachtige foto's zeg! (Wel wat anders dan het achterhoofd van Wilfried haha)
    En geniet lekker verder van alles wat jullie meemaken en zien.
    Groetjes, Renske en Jaco

• 22 Juni 2014 - 08:20