Denali park - Reisverslag uit Rhoon, Nederland van yvon en gerben vogelsang - WaarBenJij.nu Denali park - Reisverslag uit Rhoon, Nederland van yvon en gerben vogelsang - WaarBenJij.nu

Denali park

Blijf op de hoogte en volg yvon en gerben

24 Juni 2014 | Nederland, Rhoon

Zoals gezegd onderweg gegaan naar denali park en heel de dag in de regen gereden. Hier aangekomen werd het heel mooi weer . De eerste nacht konden we niet in het park blijven en moesten naar een camping 6 mile van het park, gelukkig konden we voor zondag en maandagnacht wel overnachten in het park. Echt hele mooie plekken. Dus maandagochtend gelijk leuke plek uit gaan zoeken en daarna gaan hiken. Eerst de mount healy trail. Deze was echt heel zwaar 7 km klimmen niet normaal, maar boven wel fantastisch uitzicht. Ik natuurlijk met bevende knieën maar ja wel gedaan. Op weg naar beneden nog een mooie uil gezien echt gaaf. Eerst maar even koffie halen en op terras zitten, hebben we wel verdiend. Waren best wel versleten. Maar we wilden nog en hike doen dus een makkelijke de shoe horselake trail. Dit was in vergelijking met de andere makkelijk en ook mooi. Na enige tijd bij het meer gezeten te hebben en een beverdam te hebben gezien kwam er opeens een bever aanzwemmen die aan het eten was. Echt gaaf. S avonds op de camping lekker ge bbq tot er iemand langs kwam en zij dat er een mousse met kleintje op de camping liep.wij natuurlijk gelijk kijken en ja hoor hij stond bij iemand zijn tent. Die man was best beetje nerveus, want mousse is best gevaarlijk. Maar ook dit was weer een belevenis. Vandaag zijn we met de bus meegeweest het gebied in waar je niet met eigen auto mag komen op zoek naar wild en de mount kingley bekijken. Wat de berg betreft hebben we echt geluk gehad want meestal hangt hij in de wolken maar vandaag vanwege het mooie weer was hij geheel te zien. Onderweg hebben we ook weer veel beren gezien. Twee keer een beer met 2 kleintjes. Een waarvan de kleintjes van dit waren en de andere alweer groter. Ook een hele grote slapende en een paar etende, super. Ook heel veel elks en een mousse(mannetje) en eindelijk vrouwtje in het water. Ook de dal sheeps waren goed te zien. Maar wat echt gaaf was was een vos die aan het jagen was en voor onze ogen een squirel pakte en als prooi meenam. Nu aan het wassen en een douche genomen na deze weer fantastische dag. Morgen weer verder trekken. Maar dit avontuur was weer geweldig. Groeten uit alaska

• 24 Juni 2014 - 08:15

Paula:

Hoi avonturiers,
    Super wat jullie aan het doen zijn he wat een ervaring leuk om te lezen veel plezier doe voorzichtig groetjes Rob en Paula xxxx

• 24 Juni 2014 - 10:57

Marcel:

Pffff wat een klim zeg Wendy. En da die beer met pet of was dat Geb? Gaaf zeg die uil echt mooi. Krijg al trek van al die bbq geluiden haha. Fijn van bet mooi weer dat je de berg goed kan zien. Geniet veel foto plezier.