Even een up date van de afgelopen drie dagen - Reisverslag uit Rhoon, Nederland van yvon en gerben vogelsang - WaarBenJij.nu Even een up date van de afgelopen drie dagen - Reisverslag uit Rhoon, Nederland van yvon en gerben vogelsang - WaarBenJij.nu

Even een up date van de afgelopen drie dagen

Door: yvonnevogelsang

Blijf op de hoogte en volg yvon en gerben

17 November 2011 | Nederland, Rhoon

Hoi allemaal, maandag 14 november hebben we de auto ingeleverd en zijn om 14.05 uur met de boot vertrokken richting picton. We hadden echt super mooi weer, dus hebben de hele weg lekker op het dek gezeten. Was een hele mooie oversteek vooral het invaren van de marlborough sounds was echt geweldig. Daar aangekomen stond netjes iemand op ons te wachten en binnen 10 minuten hadden we weer een auto. S'avonds in picton overnacht en heerlijk gegeten, helaas had GEB waarschijnlijk een verkeerd oestertje gegeten en deze kwam er dan ook weer uit s'nachts. Maar ja, dat lucht dan ook weer op. Devolgende dag zijn we naar Abel tasman park gereden en zijn via havelock gereden(hier hebben ze de groen lip mossel) ,helaas voor GEB was zijn maag er nog niet aan toe. Dus hij moest een beurtje overslaan. We zijn in kaiteriteri op een holidaypark gaan staan en hebben daar twee nachten overnacht. Hebben gelijk voor de volgende dag een kajak gehuurd om zelfstandig naar de seals te varen die daar op een eiland leven. Na dit gedaan te hebben zijn we nog een wandeling in Abel tasman park gaan maken en naar split rock gereden. Wat ook heel mooi was. De volgende dag vroeg op want we moesten ons om 8.30 uur melden en zijn met de tractor en de kajak naar zee gebracht. Het was best een ruige zee maar wel strak blauw luchtje, dus echt heel mooi weer. Na 1,5 uur kajakken waren we bij de seals, echt gaaf om ze van zo dichtbij te zijn( in eigen omgeving) na dit allemaal beleefd te hebben zijn we naar ons eigen expeditie robinson eiland gevaren. Met dat mooie weer geen straf. Op de terugweg was het weer nog heftiger geworden kwa wind, maar gelukkig wel in de rug. Het was een super dag, eigenlijk zoals al die andere.
Vandaag zijn we verder gereden richting westport naar carters beach. Onderweg weer iets overwonnen, heb over de langste swing bridge gelopen over een rivier. Kan zeggen was best eng, maar wel gaaf. Aangekomen in carters beach zijn we gelijk doorgegaan naar cape foulwind, waar ook een seal kolonie is. Hier zaten er echt veel en een hoop jonge zeehondjes. Nog een wandeling langs de kust gemaakt naar de vuurtoren, deze was erg ruig. Ook een wandeling om niet te vergeten. Nou dat was het WW'er even, morgen gaan we richting fox glacier.
Leuk dat jullie ons volgen Gr. Aan iedereen xxx

• 17 November 2011 - 19:40

Bianca:

Hoi Klinkt weer fantastisch. Geen zeeziek pil gebruiken dan mis je de helft (santorini) hi. En GEB geen mossel meer, want je ziet 't ouderdom komt met gebreken! Hi geniet ervan en ik verheug me op de foto's. Gr. En knuffel x Bianc.

• 17 November 2011 - 20:35

Yvonne:

Wat een geweldig stuk heb je weer geschreven, en wat een mooie foto's.
    Reis voorzichtig
    Gr. Yvon

• 17 November 2011 - 22:31

Jolande:

Klinkt allemaal weer waanzinnig leuk, wel grappig dat ik onze reis daar nu ook weer beleef,geniet ervan!

• 19 November 2011 - 18:52

Petra:

Wat een prachtige foto's. Wat mooi om die dierenin het wild te zien.

• 19 November 2011 - 20:16

Anneke:

weer een geweldig reis verslag en prachtige foto,s wat geweldig die zee hondjes, en wat gaat de tijd snel, groetjes en geniet!!!!